Goede service, hoge kwaliteit & meedenken met
de klant staat bij ons hoog in het vaandel.

We zullen daarom altijd samen met u kijken welke oplossing passend is voor u. Ook hebben wij enkele garantiebepalingen opgesteld, zodat het ook voor u helder is, hoe wij werken.

Retourneren

Het is echter niet mogelijk om de geleverde boom, struik of plant of grondzakken te retourneren. De enige uitzondering op deze regel is wanneer er met bevestiging van ons duidelijk sprake is van een beschadiging. Indien er sprake is van een beschadiging zal de ondernemer bepalen wie of wat hier verantwoordelijk voor is.

Hoelang heeft u garantie?

Wij hanteren een aangroei garantietermijn van 2 maanden.

Hebben wij de bomen bij u geplant?

Wanneer een van onze vakmensen bij U de bomen heeft geplant in de tuin, heeft u standaard een half jaar aangroei garantie. (Dit geldt alleen voor de aanplanting van bomen). Wanneer u gebruik maakt van deze garantie vergoeden wij alleen de boom. Bij de bezorging van de garantieproducten worden nog wel de gebruikelijke bezorgkosten gerekend (indien van toepassing).

BELANGRIJK is dus om binnen deze periode de klachten te melden. Wij vragen u dit te doen per e-mail naar info@boomkwekerijmenkveld.nl , het liefst voorzien van aankoopdatum en foto’s.

Meldt u de klacht later of voldoet u niet aan onze garantievoorwaarden zoeken wij met u naar een andere oplossing.

Wij bieden geen garantie bij:

– Schade door weersomstandigheden, mens, dier of ondeskundig gebruik van bestrijdingsmiddelen.

– Het niet opvolgen van onze plantinstructies. Bij afsterving of groeistoornis (bijvoorbeeld door een slechte bodemstructuur, doorwortelbaarheid en/of ontwatering). Wij proberen dit wel altijd voor te zijn, door in het adviesgesprek helder te krijgen welke grond u heeft en op welke plek het plantgoed zal worden geplaatst. Ook bekijken we of eventuele meststoffen (bv aanplantgrond, kippenmest, ect) nodig zal zijn.

– Daarnaast dient bij een beukenhaag deze binnen 1 dag na levering geplant te worden. Doet u dit niet direct na ontvangst dan is het belangrijk om de haag te bewaren op een plek die wind- en vorstvrij is. Verwijder de plastic zak die om de wortels heen zit niet eerder dan wanneer u daadwerkelijk gaat planten.

Heeft u aan bovenstaande voldaan maar is de haag toch aan het doodgaan, neem dan contact met ons op dan zorgen we samen voor een oplossing.

Twijfels wat er met uw plantgoed aan de hand is?

Aarzel niet om even te bellen of te mailen. Wij voorzien u graag van de juiste informatie en eventuele oplossingen om uw probleem te verhelpen. Wij kunnen overigens niet vaak genoeg zeggen:  Water geven is heel erg belangrijk ; Het liefst dicht bij de wortels, gedurende een langere tijd. Zo voorkomt u dat water verdampt of niet diep genoeg in de grond komt (tip! Gebruik zweetslangen).